שקט (סרט, 2016)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שקט
Hush
בימוי מייק פלנגאן
הופק בידי טרבור מייסי
ג'ייסון בלאם
תסריט מייק פלנגאן
קייט סיגל
עריכה מייק פלנגאן
שחקנים ראשיים ג'ון גלאגר ג'וניור
מייקל טרוקו
קייט סיגל
מוזיקה האחים ניוטון
צילום ג'יימס קניסט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה נטפליקס
חברה מפיצה בלאמהאוס הפקות
אינטרפיד פיקצ'רס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 באפריל 2016
משך הקרנה 81 דקות
שפת הסרט אנגליתשפת הסימנים האמריקאית
סוגה אימהמותחןפסיכולוגי
תקציב מיליון דולר[1]
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שקטאנגלית: Hush) הוא סרט בסגנון מותחן-אימה אמריקאי, אשר בוים על ידי מייק פלנגן. תסריטו נכתב על ידי פלנגן וקייט סיגל. בין שחקניו הראשיים של הסרט נמנים ג'ון גלאגר ג'וניור, מייקל טרוקו וקייט סיגל.

הסרט יצא לאקרנים ב-8 באפריל 2016, על ידי בלאמהאוס הפקות ואינטרפיד פיקצ'רס.[2][3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאדי יאנג (קייט סיגל), היא סופרת אשר איבדה את שמיעתה ויכולת הדיבור שלה באופן זמני, עקב מחלה בקטריאלית בגיל 13. לאחר מכן, בעקבות ניתוח שהשתבש, איבדה את שני החושים לצמיתות. מאדי סובלת ממחסום כתיבה ולכן היא מקפידה להתבודד בביתה, אשר ממוקם בלב יער. בתחילת הסרט מאדי מכינה ארוחה, בזמן ששכנתה וחברתה שרה (סמנתה סלויאן), מגיעה לביקור ומחזירה לה את הספר שלה. בשעה שהשתיים מדברות במרפסת הבית, גלאי העשן נדלק ומאדי מכבה אותו ומניחה אותו על השולחן. באותו ערב, בזמן שמאדי מנקה את המטבח, שרה דופקת בהיסטריה על חלונות המטבח, מתחננת לעזרה תוך שהיא צורחת. איש במסיכה המכונה "הרוצח" (ג'ון גלאגר ג'וניור), תופס אותה, מצמיד אותה אל חלון המטבח ודוקר אותה פעמים רבות עד שהיא מתה מפצעיה. לאחר שרצח את שרה, מביט האיש אל מאדי, ומבין כי היא חירשת מפני שלא שמעה דבר. תחילה, נכנס הרוצח אל ביתה ובזמן שהייתה במטבח הגיח מאחוריה בפתאומיות וניסה לדקור אותה ללא הצלחה. מאדי לא שמה לב לכך ובסמוך לכך חברתה מקס (אמיליה גרייבס) מתקשרת אליה והשתיים פוצחות בשיחה. תוך כדי השיחה, מסננת מאדי מספר שיחות מהאקס שלה המתקשר אליה ללא הרף. לאחר מכן, מקבלת מאדי מספר תמונות למחשב הנייד שלה המציגות בתוכן אותה, מחפשת את החתול שלה.

מאדי מבינה כי מישהו צופה בה ודרך דלת ביתה רואה את האדם במסיכה. היא נכנסת לפאניקה ונועלת את כל חלונות ודלתות ביתה במהירות. כאשר הבין האיש במסיכה כי מאדי גילתה אותו, הוא מכבה לה החשמל בביתה ומחבל במכוניתה מה שמבודד אותה מהעולם בכל צורה שהיא. לאחר שנעלה את כל אמצעי הכניסה האפשריים בבית, הולכת מאדי אל הסלון, שם היא כותבת על ויטרינת הזכוכית בשפתון "אם תלך לא אספר, לא ראיתי את פניך. חבר שלי בקרוב מגיע הביתה". הרוצח קורא את הכתוב, מוריד את המסיכה וכותב לה בחזרה "אני יכול להיכנס אל ביתך בכל רגע נתון, אך לא אעשה זאת עד שיגיע זמנך למות". לאחר מכן, הרוצח דופק על חלון חדרה של מאדי באמצעות היד של שרה אותה רצח קודם לכן. מאדי נבהלת ומנסה לקחת מידה של שרה את הפלאפון שלה בתקווה שתהיה קליטה והיא תוכל להזעיק עזרה, אך פעולה זו נכשלה. בסמוך לכך, היא מטפסת על גג ביתה במטרה לנסות ולברוח משם. משחשבה שהצליחה לחמוק מידיו של הרוצח, הוא יורה ברגלה חץ שפוגע גם ביכולתה לנוע. היא מצליחה לגנוב לו את הקשת שלו, וכשבאה לירות בו בחזרה מגלה כי אין בה מספיק כוח בשביל לטעון את החץ.

מיד לאחר מכן, מגיע ג'ון סטנלי (מייקל טרוקו) במטרה לחפש את שרה. הרוצח פוגש בו ואומר לו שהוא שוטר שהוזעק למקום. הוא אף מבקש ממנו שיחת טלפון במטרה לקרוא לתגבורת. לאחר המאורע שם לב ג'ון כי מכיסו של האיש נפל עגיל אותו ענדה שרה. הוא מבין כי הוא לא שוטר ובאותו הרגע דופקת מאדי בחוזקה על החלון במטרה להזהיר את ג'ון מהרוצח. מחמת הדפיקות החזקות של מאדי על החלון, לא שם לב ג'ון כי הרוצח עומד מאחוריו. לאחר שניות ספורות משסף הרוצח את גרונו של ג'ון. בעת שג'ון מדמם למוות, הוא מנסה להסיח את דעתו של הרוצח במטרה שמאדי תצליח לברוח, ופוצח בקטטה המלווה באלימות פיזית קשה, הגורמת לג'ון למות. לאחר שמאדי צפתה בג'ון מת בייסורים, היא מבינה כי היא עלולה לסיים כמוהו ולכן היא קמה על רגליה ומנסה לתכנן מהלך שיעזור לה לברוח מן הבית.

בזמן שהרוצח מנסה למשוך את תשומת לבה של מאדי ולהוציא אותה מהבית, בעזרת איום על חייו של החתול שלה, היא מצליחה לאזור כוח, לטעון את הקשת ולירות בו חץ בכתף. הרוצח זועק מכאבים, מתעצבן ורודף אחריה עד שמגיע אל דלת ביתה שם מצליח לאחוז בידה תוך שהיא טורקת את הדלת עליה. הוא דורך ומרסק את ידה של מאדי ובעקבות כך, מצליחה להכניס אותה פנימה ולסגור את הדלת. מאדי עומדת מולו וכותבת לו עם הדם שלה על החלון "תעשה את זה, פחדן" ורצה למחשב לכתוב מילים אחרונות להוריה, ותיאור של הרוצח, בזמן שהוא מנסה לשבור את דלת הכניסה ללא הצלחה. היא רצה ומתחבאת בשירותים עם סכין, והוא מצליח להיכנס דרך החלון של השירותים אשר ניצב מאחוריה. ברגע האחרון היא מרגישה את הנשימה שלו על העורף שלה ומתחמקת מהסכין שלו ודוקרת אותו ברגל. היא רצה אל עבר המטבח ומתיישבת על הרצפה מתשישות, וכשהוא מגיע היא משפריצה עליו קוטל חרקים מעוורת אותו, ומפעילה את גלאי העשן ההופך אותו לחירש זמני. הוא מצליח להגיע לעמדת יתרון בשנית, וחונק אותה. תוך כדי המאבק חשה מאדי כי היא מאבדת את ההכרה וברגע האחרון תופסת פותחן בקבוקים איתו היא דוקרת את הרוצח בעורק הראשי, דבר אשר גורם למוות מידי של הרוצח. היא מצליחה לקחת בחזרה את הטלפון שלה אותו גנב הרוצח בהתחלה ומזעיקה משטרה.

לקראת הסוף, יושבת מאדי על מרפסת ביתה, תוך שהיא מלטפת את החתול שלה. באותם הרגעים מגיעה המשטרה וכך מסתיים הסרט.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד ספטמבר 2015, לא פורסם שום מידע אודות הסרט. בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו שהתקיים באותה השנה, נודע כי עתיד לצאת הסרט בבימויו של מייק פלנגן, ואף נודע כי אשתו קייט סיגל אף תגלם בסרט את התפקיד הראשי של האישה החירשת-אילמת.[4][5]

במקור, עלה רעיון כי הסרט יהיה סרט אילם. לבסוף, הוחלט לוותר עליו ולהפוך את קייט סיגל לחירשת-אילמת במקום זה.[6][7]

הוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ לראשונה בפסטיבל הסרטים "South by Southwest", ב-12 במרץ 2016.[3][8] את זכויות ההפצה של הסרט ברחבי העולם רכשה נטפליקס, והוא יצא לאקרנים בבתי הקולנוע ב-8 באפריל 2016.[9][10]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://twitter.com/flanaganfilm/status/791130651701440513
  2. ^ McNary, Dave (2016-03-10). "Netflix Buys Mike Flanagan's Horror-Thriller 'Hush' Ahead of SXSW Premiere". Variety (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-10-07.
  3. ^ 1 2 SXSW 2016 Event Schedule, SXSW Schedule 2016
  4. ^ Jr, Mike Fleming (2015-09-12). "'Hush' Buyer Screening Leaves Buyers Buzzing: Toronto". Deadline (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-10-07.
  5. ^ twitchfilm (ארכיון)
  6. ^ [Interview 'Hush' Director Mike Flanagan and Actress Kate Siegel On Their New Thriller! - Bloody Disgusting], bloody-disgusting.com (באנגלית)
  7. ^ Isabella Luizzi, A Forced Silence: The Hidden Homonormativity Surrounding Carol, Film Matters 8, 2017-12-01, עמ' 5–10 doi: 10.1386/fm.8.3.5_1
  8. ^ McNary, Dave (2016-02-02). "SXSW Unveils Lineup With James Caan, Ethan Hawke, Keegan-Michael Key Movies". Variety (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-10-07.
  9. ^ Hipes, Patrick (2016-03-10). "Netflix Acquires Micro-Budget Horror Pic 'Hush', Latest From Blumhouse & Intrepid". Deadline (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-10-07.
  10. ^ Erbland, Kate (2016-03-10). "Netflix Buys Mike Flanagan's 'Hush' Before SXSW World Premiere". IndieWire (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-10-07.